Att kartlägga kundresan är ett effektivt och kreativt första steg mot en mer kundcentrerad verksamhetsutveckling. Kartläggningen mynnar ut i en eller flera visuella översiktsbilder som skapar en gränsöverskridande förståelse inom din organisation. Ni får förståelse för hur kundresan ser ut över tid, hur kunden agerar i olika situationer både före, under och efter köp samt vad ni själva gör under resans gång. Kartläggningen blir ett verktyg för att effektivisera processer, skapa större mervärde för kunderna och bygga en kultur med ett utifrån-in-perspektiv med kunden i centrum.
HUR SER DIN KUNDRESA UT?
Yonderful hjälper dig att kartlägga kundresor som är unika för din organisation. Vi gör det lätt för er att identifiera möjligheter för att förbättra kundernas upplevelse av ert befintliga eller nya erbjudande. I vår process ingår dessutom förankring och kommunikation internt för att skapa förståelse och engagemang i hela organisationen.
NÄR BEHÖVS EN CUSTOMER JOURNEY MAP?
Kartläggning av kundresor är ett vidsträckt fenomen. Men vad är egentligen nyttan med den och hur vet jag om vår organisation behöver den?
En Customer journey map är ett fantastiskt verktyg om du vill:
- Utveckla nya erbjudanden som svarar på kundbehov.
- Utveckla den mest effektiva kommunikationsstrategin för att övertyga eller nå din målgrupp.
- Optimera din kundprocess.
- Skapa större kundfokus inom din organisation.
- Eller kanske en kombination av allt ovan.
5 GYLLENE REGLER FÖR LYCKAD CUSTOMER JOURNEY MAPPING
Vi har tagit fram fem gyllene regler för att din Customer Journey map ska bli lyckad och användbar för hela organisationen.
YONDERFUL TJÄNSTER
Vi har paketerat ett antal tjänster tillsammans med våra kunder. Läs mer om dem nedan.







































