Informationen finns - vi gör den användbar!

Vi vågar hävda att all information finns – den behöver bara göras användbar.

Våra kunders största utmaning är ofta att hantera och dra nytta av all tillgänglig information såsom rapporter, analyser, statistik, strategier och måldokument.

Vår mission är att öka våra kunders förståelse för den egna organisationen och den omvärld de agerar på. Vi är experter på att samla in, analysera och förtydliga komplex information samt att skapa innovativa kommunikationskoncept.

Nedan kan du läsa mer om några av de tjänster som vi erbjuder.

Få järnkoll på årets aktiviteter

Alla nya kunder som bokar möte med oss i maj eller juni 2018 får ett fint planeringsverktyg av oss. Det är vårt populära verktyg – YONDERFUL PLAN – som vi skräddarsyr utan kostnad och är ett visuellt stöd i form av en affisch som används vid workshops och möten.

Fyll i ditt namn och din e-post nedan så kontaktar vi dig.

Marknads-, medarbetar- eller medborgardialog

Vi ser till att ni får den information som ni behöver inför viktiga beslut för att kunna navigera rätt framåt. Genom konsumentpaneler, workshops eller intervjuer går vi på djupet i olika frågor med målet att få kunskap och skapa engagemang. Våra analyser och beslutsunderlag förpackas alltid på ett visuellt och pedagogiskt sätt så att informationen blir användbar och glasklar för hela verksamheten.

Paketering av information

Vi är experter på att förmedla och förtydliga komplex information och genom visualisering och textdesign kan vi skapa förståelse och överblick av information och sammanfatta exempelvis analyser, statistik, rapporter, målsättningar och vision.

Avlastning kommunikation

Vi avlastar i det löpande kommunikationsarbetet eller genom att tillföra vår expertis i specifika projekt. Det fungerar som en abonnemangstjänst där ni är garanterade ett visst antal timmar per månad till en i förväg bestämd kostnad. Vi sätter då in de kompetenser som behövs för att lösa uppgiften.

Lansering och kampanj

Ni kan också välja att lägga ut hela projekt på oss såsom exempelvis projektledning av lanseringar, kampanjer och events. Vi tar då ansvar för hela projektet från idé, koncept och budget till avstämningar, genomförande och uppföljning.

Content marketing

Ni får allt innehåll ni behöver för att lyfta lyckade kundcase som en del i er content marketing. Vi intervjuar era kunder och skriver artiklar för spridning digitalt på webben eller i sociala medier. Intervjuerna fångar upp kundernas erfarenheter från tjänsten/produkten samt deras framtida behov vilket blir viktig information i säljdialogen.

Case

RÄDDA BARNEN: Projektledning av förstudie

SVENSKA KYRKAN: Projektledning av hållbarhetsarbete

BOSTADS AB MIMER: Projektledning & kommunikation

NATURLIGTVIS VÄSTMANLAND: Projektledning & informationsdesign

SÖDERTÖRNS HÖGSKOLA: Informationsdesign

KANTHAL: Informationsdesign

ALMI: Insight & Informationsdesign

REGION VÄSTMANLAND: Insight & Projektledning

RISE: Insight & informationsdesign

ABB: Projektledning

LÄNSSTYRELSEN BLEKINGE: Informationskampanj

NORDIC FURNACES: Insight & Projektledning

NORDIC FURNACES: Insight & Projektledning

NATURHISTORISKA RIKSMUSEET: Informationsdesign

BOSTADS AB MIMER: Projektledning & Informationsdesign

BOSTADS AB MIMER: Projektledning & Informationsdesign

KANTHAL: Projektledning

KANTHAL: Projektledning

ADDAI: Informationsdesign

IKEA: Insight

IKEA: Insight

AUTOMATION REGION: Informationsdesign

AUTOMATION REGION: Informationsdesign

SANDVIK: Informationsdesign

SANDVIK: Informationsdesign

SKINNSKATTEBERGS KOMMUN: Insight & informationsdesign

Anlitade av

Kontakt

Krangatan 1, 721 32 Västerås

+46 (0)70 777 81 37

Grundare

Anna Bjerne
anna@yonderful.se
0733-67 00 50

Frida Birkelöf
frida@yonderful.se
0777- 77 81 37

Nyfiken på YONDERFUL?

Vill du vara med på vår resa? Hör av dig till oss om du är nyfiken på oss och tror att du skulle kunna bidra till vår vision/mission.